sobota, 22 lutego 2014

Ciasteczka Okienka. Wiosennie. ;)

Często pośród moich kulinarnych poszukiwań napotykam na ciasteczka z przysłowiową 'dziurką'. Tak bardzo spodobał mi się pomysł ich upieczenia , że zakasałam rękawy i stworzyłam oto takie dzieła.;) 
Przyznam , łatwo nie było. Chodzi mi o wycinanie - kształty muszą do siebie pasować , a ja czasem za grubo wałkuję ciasto.;)



Gwiazdusie

Składniki :


250 g mąki
180 g kaszy manny lub drobnej polenty
100 g drobnego cukru ( może być mniej )
100 g miękkiego masła
2 łyżeczki skórki startej z pomarańczy ( na oko ;) 2 jajka 
szczypta soli


słoiczek konfitury pomarańczowo- dyniowej




Przygotowanie :

Mąkę ( musi być przesiana ), kaszę kukurydzianą , cukier, masło, skórkę pomarańczową, oraz rozbełtane jajka wygniatamy na gładką masę. Jeśli wydaję się nam zbyt rzadka lub lepiąca dodajmy więcej mąki .Gotowe ciasto wkładamy do lodówki by odpoczęło i odpowiednio się schłodziło.W tym czasie blachę wykładamy papierem do pieczenia. Ciastka musimy wycinać szybko, ponieważ ciasto ma to do siebie , że szybko wilgotnieje i trudno jest je uformować. Tak więc odrywamy kawałek ciasto do wycinania ciastek , resztę chowamy w lodówce.  Ciastka pieczemy przez 15 minut lub do zrumienienia brzegów ciastek. Wyjmujemy z piekarnika i studzimy.
Moje ciastka składają się z dwóch połówek - jedna okrągła , druga z dziurką w kształcie gwiazdki .Gdy już wystygły  zlepiałam  je konfiturą pomarańczowo- dyniową ( spód smarowałam konfiturą. )


Smacznego Głodownicy!


Ps: Takiż oto prezent dostałam niedawno . Prawda , że wyjątkowo wiosenny? Zatem wiosna , moi drodzy... Ja chcę już!;)

1 komentarz: