czwartek, 21 listopada 2013

Piekarnia. Bułeczki mleczne.

Człowiek niewyspany , praktycznie nie do życia o poranku ma tylko jedno zadanie do wykonania - zjeść coś smacznego, co pozwoli zachować energie aż do południa. Ja znalazłam fajne co nie co działające właśnie w taki sposób.:) Niesamowicie proste w wykonaniu bułeczki mleczne. Zjadłam dwie i byłam syta. I gotowa czytać.:) 
Bułeczki mleczne są również idealne na małą przekąskę w pracy. Rewolwerowiec dostał taką porcję i był zadowolony. :) A kto by nie był?;p
Do piątku można zobaczyć kometę stulecia krótko przed świtem średnio nisko na niebie południowo-wschodnim. Wczoraj próbowaliśmy ujrzeć ją , ale... niewyspani ledwie patrzyliśmy na oczy.:D Szkoda, ze jej nie uchwyciliśmy ... 

 



Bułeczki mleczne

Składniki:
3 szklanki mąki tortowej
30 g drożdży
2 żółtka
3 łyżki cukru pudru
1\3 kostki masła
szklanka mleka
skórka z cytryny
tłuszcz do wysmarowania formy
mąka do posypania


Przygotowanie:
Roztopiony tłuszcz odstawiamy do przechłodzenia. W ciepłym mleku rozpuszczamy drożdże z dodatkiem łyżki mąki i cukru pudru.Odstawiamy do wyrośnięcia. Gdy zaczyn podwoi swoją objętość dorzucamy żółtka, resztę cukru pudru , skórę z cytryny ( ja nie dodawałam) oraz sól. Mieszamy, dodajemy przesianą przez sitko mąkę, wyrabiamy i w między czasie dodajemy tłuszcz. Wygniatamy aż ciasto osiągnie wymaganą sprężystość i będzie lśniące. Ponownie odstawiamy do wyrośnięcia. Gdy ciasto podwoi należycie objętość dzielimy je na równe części i tworzymy z nich zgrabne bułeczki. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia posmarowanym tłuszczem - znów każemy im leżakować w ciepłym miejscu. Pieczemy w temp. 160 stopni przez 25- 30 minut uprzednio smarując je rozmąconym białkiem. Ja jeszcze posypałam je cukrem i cynamonem.  Podajemy z czym tylko chcemy :)

Smacznego Głodownicy!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz