poniedziałek, 20 stycznia 2014

Twarda szyszka do zgryzienia.;) Placuszki.

Wiem , że powtarzam się z placuszkami owsianymi ale naprawdę uważam je za smaczne. Przepis ma drobne modyfikacje wobec tego poprzedniego. Ostatnio piekłam owsiankę, swoją drogą niesamowita pyszota, ale zdjęcia nie zrobiłam, bo stwierdziłam , ze wyglądałoby mało apetycznie. :) 


Składniki : 
6 łyżek płatków owsianych górskich
2- 3 czubate łyżki mąki
2 łyżki cukru ( można zastąpić innym słodzikiem , miodem itp.)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia ( soda odpada , bo placuszki robią się wtedy cierpkie)
jogurt ( dajemy tyle , by masa nie była za rzadka, u mnie naturalny )
aromat ( dowolny, u mnie rumowy;)
łyżka dżemu ( zamiast cukru , by placuszki były smaczniejsze)

cukier puder ( do dekoracji)
szyszka( do zagryzienia;D)

Przygotowanie:
Tak jak i w innych tego typu przepisach  płatki owsiane zalewamy wrzątkiem i czekamy , aż wchłoną całą wodę. Po tym czasie do miseczki dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Pozostawiamy na chwilę nasze ciasto na placuszki , po czym smażymy je na patelni bez tłuszczu. 
Gotowe owsiaczki polewamy , posypujemy bądź smarujemy czym tam chcemy i zajadamy. 



Smacznego Głodownicy!

Szyszka to tylko dekoracja.;)

"Przyjemność brzucha jest podstawą i korzeniem wszelkiego dobra."

                                                                                     Epikur
Oj tak, zgadzam się!

1 komentarz: