czwartek, 16 stycznia 2014

Kakaowe naleśniki z białym serem.


Posmakował mi sernik , który jadłam w domu rodzinnym będąc tam w czasie  świąt. Kupiłam więc wiaderko sera twarogowego, by wyczarować coś podobnie smakowitego.Jednak złożyło się tak ,że zamiast sernika powstały ...Może naleśniki? Mmmm ... wiadoma sprawa , placki moje życie.:) Tak więc pokombinowałam nieco i wyszły pychotne biszkoptowo - kakaowe naleśniki z nadzieniem serowo - pierniczkowym. Skomplikowana nazwa- bajecznie proste wykonanie.;)
Wiedźmin nadal gdzieś błądzi  moim psyche, mimo skończonej lektury. Czy i Wy byliście dziwnie rozradowani czytając go? Ironia przyjaciela Geralda  i jego hucie po prostu ... niszczą mój obraz średniowiecznego poety.;)



Kakauśki 






Składniki:

2 jajka 
1,5 szklanki mleka
16 łyżek mąki 
cukier waniliowy ( bądź aromat)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
odrobina soli
łyżka bądź dwie rozpuszczonego masła
łyżeczka kakao
wiórki kokosowe

Przygotowanie:

Żółtka miksujemy z mlekiem i rozpuszczonym masłem . Przesiewamy mąkę , dodajemy ją do masy jajecznej wraz z kakao, proszkiem do pieczenia i sodą. Miksujemy dokładnie na średnich obrotach. W oddzielnej misce ubijamy białka na sztywno z cukrem waniliowym. Już gotowe łączymy z ciastem naleśnikowym. Smażymy dość obfite placki. Przewracamy na drugą stronę, kiedy pojawią się bąbelki na wierzchu naleśnika. Gotowe pyszności wcinamy. Nie zaraz! Masa serowa.:) Ale takie grubasy można jeść bez nadzienia. :) Są pyszne.

Do sera twarogowego ( ja użyłam Twaróg Aksamitny Dr. Oetkera) , dokładnie do połowy wiaderka serka dodajemy 2 łyżeczki przyprawy piernikowej . Można też dodać groszki czekoladowe. Toż to wtedy byłaby niesamowita bomba kaloryczna.;) By the way , serek już przyprawiony słodzimy , to już według uznania. My z Rewolwerowcem lubimy na słodko. Bardzo słodko.:) Ale ja i tak do swojej porcji zawsze dodaje minimalne ślady białej śmierci.:D
No i gotowe. Masą serowo- pierniczkową przekładamy usmażone naleśniki. Polewamy czekoladą i pałaszujemy. A o bioderka martwimy się później.;0




Naleśniki w każdej postaci

Smacznego Głodownicy!

1 komentarz:

  1. ciekawy pomysł, właśnie na jutro mam w planie naleśniki z białym serem :) więc będą kakaowe :)

    OdpowiedzUsuń