sobota, 22 marca 2014

Ptasi deser.

Pomysł przyszedł sam , kiedy postanowiłam zrobić szarlotkę z masą śmietanową przy użyciu białek jajka . Czemu by nie zrobić takiej samej masy tylko, że z galaretką? Przyznam , ze obawiałam się , że mój deser wyląduje w koszu. Jednak nie.:) Pianka wyszła perfekcyjna i co mnie zdziwiło nieco , przypomina ptasie mleczko.:) Jest nawet sztywniejsza.
Pogoda znakomita za oknem , więc czas na lżejsze desery. Lodówkowe słodkości.



Składniki :

Spód
ok. 2 szklanki mleka
kakao / kawa - polecam z rozpuszczalną kawą 
łyżeczka cukru waniliowego 
2,5 łyżeczki żelatyny 
Pianka  
2 białka 
1 galaretka ( u mnie zielona, agrestowa)
cukier / słodzik ( opcjonalnie , ja nie dałam ) 

płatki owsiane prażone ( dekoracja )

Przygotowanie:

Do mleka wsypujemy rozpuszczalną kawę , cukier waniliowy oraz żelatynę. Dokładnie mieszamy i zostawiamy na 15 minut. Po tym czasie zagotowujemy tak przygotowana mieszankę , uważając by ją nie przypalić. Schłodzoną rozlewamy w 4 pucharki. pozostawiamy w lodówce na godzinę. Rozpuszczamy galaretkę w 350 ml wody. Schładzamy ją . Gdy zauważymy , że zaczyna tężeć  ubijamy białka z odrobiną soli. Musimy uważać, by galaretka była gęsta inaczej osiądzie się i powstanie kolejna warstwa. U mnie powstała.;) Do ubitych białek stopniowo wlewamy galaretkę , nie przestajemy miksować. I pracujemy tak , aż skończy się galaretka. Puszystą masę przelewamy do pucharków. Schładzamy w lodówce. Dekorujemy uprażonymi płatkami owsianymi lub wiórkami kokosowymi. 


Smacznego Głodownicy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz