czwartek, 12 grudnia 2013

Czekoladowa pychota. Zupa.:)

Jak zwykle nie miałam pomysłu na obiad. Wraz z Rewolwerowcem jesteśmy pasjonatami zup. Jako osoba często eksperymentująca za kuchennym blatem postanowiłam zrobić zupę, ale na słodko. Czyli Czekoladową Rozkosz.;)Przepis naprawdę prosty- zajmuję nie więcej niż pół godziny. Jako uzupełnienie użyłam kluseczek , coś w dobie zacierek , tylko, że ugotowanych wcześniej na goździkowej wodzie. Całość naprawdę skusi niejednego łasucha. :) 





Czekoladowa zupa z kluseczkami
Składniki:

1 litr mleka
łyżeczka masła 
łyżeczka mąki pszennej
łyżeczka mąki ziemniaczanej
kopiasta łyżeczka kakao
3 łyżeczki cukru waniliowego
2 żółtka 
2 łyżki cukru
czekolada- płatki albo kosteczki rozdrobnione

Przygotowanie:

Żółtka ubijamy z cukrem na kogel- mogel . W szklance mleka rozprowadzamy obie mąki, kakao i cukier waniliowy. Mleko gotujemy z dodatkiem masła. Dolewamy rozmącone jako. ( gdy mleko jest jeszcze zimne). We wrzącym rozprowadzamy przygotowane wcześniej składniki , dokładnie mieszamy ponownie doprowadzając do wrzenia. Gotujemy jeszcze dwie minuty by potrawa straciła smak surowizny. 
Zupę zagęściłam bułką wcześniej namoczoną w mleku, zmiksowaną w robocie kuchennym. Jako zwolenniczka otrąb pszennych i wszelakich innych ich rodzajów, również umieściłam je w zupie - parę łyżeczek dla gęstości.
Kluseczki wykonałam z mąki , jajka oraz odrobiny cukru.Dodałam trochę otrąb oczywiście.:) Kluseczki muszą być zbite , więc ciasto musi zawierać więcej  mąki niż zazwyczaj. Ja lepiłam małe kuleczki i wrzucałam ja na wrzątek wzbogacony goździkami.




Smacznego Głodownicy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz